Beste mensen,

Zoals iedereen weet gaat de gemeente Grave per 1 januari 2022 deel uitmaken van de nieuw op te richten gemeente Land van Cuijk. Deze gemeente zal dan bestaan uit (als ik het goed heb) 37 afzonderlijke kernen. Stuk voor stuk met unieke eigenschappen en trotse inwoners. De gemeente land van Cuijk wil graag met die kernen en hun inwoners samenwerken. Daartoe is een heel traject uitgezet, het kernenCV-traject.  Men is daar al mee begonnen, vóórdat bekend werd dat de gemeente Grave ook deel zou gaan uitmaken van de nieuwe gemeente, maar wij kunnen daar nog bij aansluiten zonder daarbij veel achterstand te hebben opgelopen.

Om ervoor te zorgen dat elke afzonderlijke kern goed vertegenwoordigd zal worden wordt er van elke kern gevraagd om een zogenaamd "bouwteam" in het leven te roepen. Zo ook ons mooie Gassel. Dit bouwteam moet gaan bestaan uit 6-15 personen, welke samen een goede afspiegeling vormen van ons dorp. Samen gaan zij een document opstellen waarin de sterke punten van Gassel staan vermeld, maar ook de verbeterpunten waar in de toekomst aan gewerkt zou moeten worden. Onder begeleiding van 2 deskundigen zal dit proces plaatsvinden.

De vraag is nu: wie gaan samen dat bouwteam van Gassel vormen? Heeft U hiervoor interesse of kent U iemand waarvan U denkt dat hij of zij daarvoor geknipt is, laat dit dan a.u.b. aan ons weten. In principe komt iedereen voor in aanmerking, jong/oud, man/vrouw, wel/niet lid van een vereniging of stichting. De enige voorwaarde is dat diegene enthousiast en gemotiveerd wil werken aan een mooie toekomst van ons dorp.

Meer informatie is te vinden op de website https://ons.landvancuijk.nl

Voor vragen kunt U natuurlijk altijd contact opnemen via het  mailadres van de dorpsraad dorpsraadgassel@hotmail.com of met één van de leden van de dorpsraad.

Wij kijken uit naar uw reactie!