Beste dorpsgenoten,

De gemeenten in het Land van Cuijk zijn op zoek naar energiebespaarcoaches. Wat dat zijn en wat het inhoudt is te lezen in bijgaande oproep van de gemeente. het zou fijn zijn als één of meerdere personen uit ons dorp  zich daarvoor willen aanmelden. heb je vragen neem dan contact op met Henk van der Linden, secretaris, via de mail (dorpsraadgassel@hotmail.com) of telefonisch (474724).

Gezocht: energie bespaarcoaches in Land van Cuijk!

Help inwoners met energie besparen

Energie besparen is goed voor het klimaat én voor de portemonnee. En het mooie is dat iedereen energie kan besparen, maar niet iedereen weet hoe. Daarom zoeken alle gemeenten in Land van Cuijk energie bespaarcoaches: vrijwilligers die anderen graag op weg helpen om grip te krijgen op hun energieverbruik en de energiekosten. Als coach laat je mensen zien hoe ze invloed kunnen hebben op het energieverbruik in eigen huis. Daarnaast maak je de mensen enthousiast om te besparen.

Je kunt energiecoach worden als je enthousiast wordt van energiebesparing en minimaal één dagdeel per week beschikbaar bent. Een technische achtergrond is handig, maar nog veel belangrijker is dat je over goede sociale vaardigheden beschikt en in staat bent om je in te leven in de doelgroep. De doelgroep heeft namelijk vaak juist weinig technische kennis in huis.

Als je geïnteresseerd bent, kun je onze training tot energiecoach volgen. Daarin leer je meer over energiebesparing in huis, ontvang je praktische tips over hoe je op een eenvoudige manier energie kunt besparen én leer je hoe je deze tips overbrengt. Aan het eind van de training ben je in staat om huurders en eigenaren te helpen zuiniger om te gaan met energie en op deze manier energiekosten te besparen.

Heb je interesse in, of vragen over, deze vrijwillige job? Stuur dan uiterlijk 16 mei een e-mail met het onderwerp ‘Energie bespaarcoach’ naar jouw gemeente:

Gemeente Boxmeer | gemeente@boxmeer.nl

Gemeente Cuijk | gemeente@cuijk.nl

Gemeente Grave | info@grave.nl

Gemeente Mill en Sint Hubert | info@gemeente-mill.nl

Gemeente Sint Anthonis  | duurzaamheid@sintanthonis.nl

Graag ontvangen we een korte motivatie waarom je graag als energiecoach in jouw eigen wijk, dorp of stad aan de slag wilt en graag je naam, adres en telefoonnummer opgeven. Je krijgt van ons bericht over het vervolg. De planning is om in juni met elkaar kennis te maken, na de zomer de training te volgen en vanaf eind september aan de slag te gaan. Een energiecoach kan vanaf dat moment aangevraagd worden via ons digitale energieloket www.brabantwoontslim.nl.

Alle gemeenten in het Land van Cuijk werken aan energieneutraliteit. Energie besparen is daarbij een belangrijke stap.